Jak jsme slíbili, dnes si ještě krátce představíme některé další color trendy od Sherwin-Williams a PPG. I jejich odraz najdete v barevném designu našich kuchyní.
Společnost Sherwin-Williams nabídla světu nový pohled na šedou barvu, který vychází z toho, že neutrální šedá je v interiéru oblíbená již několik let a Urbane Bronze se dobře kombinuje se všemi odstíny šedé v teplém i studeném provedení, stejně jako s dalšími barvami, dřevinami, kamenem, kůží i s lesklými kovy jako je stříbro a mosaz.
Seznamte se: Urban Bronze
Urbane Bronze je nejtmavší barvou z nabídky všech významných společností, představuje přírodu jako celek v její nejelementárnější podobě. „Domov se stává útočištěm před okolním světem a barva je snadný a efektivní způsob, jak vytvořit osobní zázemí, prostor pro všímavé reflexe a obnovu našich sil,“ konstatovala Sue Wadden, ředitelka marketingu společnosti Sherwin-Williams. I tato barva má čtyři doprovodné palety, v souhrnu nazvané Rytmus barev, které vycházejí ze střídání událostí v přírodě i v našich životech, přitom se netočí jen kolem barvy roku, ale vychází z barevných trendů pro rok 2021, které poukazují na střídání událostí v přírodě i v našich životech.
První paleta nese název Sanctuary (Útočiště) a přináší do našich domovů klidné barvy z přírody pro regeneraci sil a navození klidu. Tato paleta je definována teplými neutrálními a přirozenými tóny jako jsou odstíny zeleně mechu, jíl, šedá a béžová. V žádné paletě nechybí bílá.
Paleta barev Encounter (Setkávání) má původ v oslavě řemesel, kultury a dědictví našich předků a vychází rovněž z estetiky moderního bohémství. Škálu barev charakterizují bohaté, ale tlumené tóny červené, rezavé, šedozelené, modré včetně námořnické modré, vyzdvihují hodnotu jednoduchých, ale smysluplných prožitků.
Inspirace pro paletu Continuum (Pokračování) byla čerpána z toho, jak technologie a inteligentní bydlení splývají s naším každodenním životem od začátku pandemie. Ovlivnila ji i možnost práce z domova, v paletě barev najdete bílou, odstín dřevěného uhlí, drceného ledu, žluť zázvorové limonády a pop barvy modernistů poloviny minulého století. Inspirovaly se jejich odvahou, která míří do nebes i hluboko do moře.
Tapestry (Gobelín, Tapisérie) je pak barevná škála pro ty, kteří chtějí výrazně oživit svůj domov. Jde o kreativní a radostnou seberealizací pomocí růžové nebo syté zelené. Inspiruje se v klasicismu, ale nevázanost se setkává se zdrženlivostí, stejně jako v našich životech.
Jemné barvy od PPG a kuchyně Oresi
S ohledem na události ve světě nikoho asi nepřekvapí, že také společnost PPG připravila klidnou a přírodní paletu barev tak, aby do každého interiéru vnesla pocit klidu, světla a hřejivou atmosféru. Změkčené odstíny slouží v době, kdy se duševní a fyzická pohoda staly důležitější než kdy jindy, stejně jako uvolnění pro nadměrně stimulované, unavené uživatele. Trojlístek barev roku společnosti PPG sestává z odstínů Transcend, Big Cypress a Misty Aqua.
Patří do palety barev „BE well“, která nabádá k tomu, abychom byli v pohodě, v pořádku. Tento trend oslavuje krásu, která pochází z bydlení zaměřeného na wellness jako prioritu. Výše jsou znázorněné proměny místnosti výmalbou zmíněnými barvami.
Paletu barev nazvanou Be TRUE si oblíbí ti, kdo vyznávají pravdivost. Vypráví příběh, který oslavuje autenticitu, představuje dotek starých řemesel a obnovení tradiční know-how.
Jestli potřebujete živější barvy, najdete je ve škále doprovodných barev s názvem Be Wild, buďte divocí. Zahrnuje radost, tyto energické barvy mají zlepšit náladu, posílit a inspirovat.
Jmenované odstíny poslouží jako dominantní i jako podpůrná barva v interiéru. Vyberete-li si barvy roku nebo ty z doprovodných palet, měli byste vždy dodržet zlaté pravidlo designérů, které žádá, aby 60 % plochy v místnosti tvořila dominantní barva, 30 % sekundární barva a zbylých 10 % tvoří třetí barva, tzv. akcenty v podobě interiérových doplňků, dekorací a textilu. „A jak jste si jistě všimli, v nabídce kuchyní Oresi najdete jak kvalitu a nadčasové modely, tak aktuální módní trendy,“ upozorňuje Dušan Všelicha, ředitel marketingu Oresi.
Foto: Oresi, Sherwin-Williams a PPGi